tisdag 8 mars 2016

När Hundarna Kommer Viktor J´s Recension

 När Hundarna Kommer

Kärlek och Spänning





Bra Att Veta:

Titel: När Hundarna Kommer
Författare: Jessica Schiefauer
Sidor: 299
Kapitel: 12
Genre: Kärlek och Spänning
Målgrupp: 13-16 Ungdomsbok många fula svärord

Handling:

Boken handlar mest om två tonåringar som heter Ester och Isak som älskar varandra bortom allt men det blir allt svårare att ha ett förhålande då det börjar bråka.
   Boken handlar väldigt mycket också om när en kille i ungefär samma ålder blir misshandlad till döden och Isaks lillebror blir misstänkt för att ha gjort mordet. såklart tycker inte Isak om  det så han får det väldigt jobbigt.

 Karaktärer

Min favorit är nog även Anton även om han hänger med dumma killar tror jag att han är en rätt snäll kille utan dom killarna.
   Sen kommer nog Isak två han är en bra person med många färdigheter han är lite äldre än Anton för det är hans storebror så Isak är nog runt 17 och Anton runt 14-15.

   Sist kommer Ester, även om hon är en av Huvudkaraktärerna så innebär inte det att hon ska komma först, hon är också en väldigt bra person förutom att hon röker och skolkar mycket från skolan.

   Omdöme:

Jag själv tyckte det var lite mycket kärlek i denna boken men den var fort farande rätt spännande.
så boken kanske inte direkt lät som den var i min smak förutom att det jag läste på baksidan som lät i min stil var att  "Den här sommaren misshandlas en ung pojke till döds vid en stilla insjö".
De lät i min still lite spänning fast det stog också
"Den här sommaren älskar två unga människor varandra bortom sans och vett"
Vilket jag inte tyckte om lika mycket men boken vissade sig vara bättre en var jag trode.
 
Så om du gillar en kärleks bok med lite spänning i är detta en bra boka att testa.
Jag ger denna boken 7/10 Stjänor

 

 
 
 
 

1 kommentar:

  1. Du förklarar ditt omdöme och har en hel del tankar om boken. Bra! Du missar lite punkter.
    /Johanna

    SvaraRadera