torsdag 10 mars 2016

Alexander När hundarna kommer

När hundarna kommer!

Titel: När hundarna kommer
Författare: Jessica schiefauer
Illustratör: Fredrika swe
Sidantal: 298 sidor
Utgining år: 2015

Handling: Boken handlade om två tonåringar som blev tillsammans och hette Ester och Isak. Ester är väldigt kär i Isak och ibland lite överdrivet mycket, medans Isak är ganska lugn. Boken handlade mycket om Isaks familj och om hans bror Anton. Anton är med fel personer och gör saker inte han ska göra.

 Hans familj får det väldigt svårt för att alla tar sönder deras bilrutor och till och med sätta upp stängsel runt deras hus.

Mer att veta: Anton var med och misshandlade en kille till döds och han hamnar i fängelse. Inne i fängelset blev Anton slagen i huvudet och hamnar i koma. Ester och Isak gör slut med varandra och Ester flyttar.
Tycke: Jag har läst ut boken "När hundarna kommer" och den var inte lika bra som jag hade hoppats på att boken skulle vara. det var baksidan a boken som gjorde att jag fastnade för denna boken! jag tycke att medans man läste boken vil le man bara läsa mer och mer boken för man ville få reda på vad som skulle hända. men när jag kom till slutet blev det ganska långtråkigt men ändå ville veta vad som hände med dem i boken. som betyg för boken får den 3 av 10.

av: Alexander 


1 kommentar:

  1. Synd att du inte gillade den! Hoppas att du hittar något bättre att läsa nu när ni får välja fritt.
    Din text fungerar som en recension och man får en bild av hur du har upplevt att läsa den. Fungerande struktur.

    /Johanna

    SvaraRadera