torsdag 14 januari 2016

Tuvas Jullov

Hej! Mitt jullov har varit jättebra, det har inte hänt jättemycket, men jag tänkte berätta om det som hände.

Den första bilden är från julafton. Vi firade jul hemma hos mig och jag hade det jättebra. Nästan hela min släkt var hemma hos oss. På julafton åt jag julbord, kollade på Kalle Anka, öppnade julklappar och var med mina kusiner. Jag fick fina julklappar och jag är jättenöjd med dem.

Nyårsafton spenderade jag hos mina mindre kusiner och deras familj. Vi åt en trerätters middag och allt var jättegott. Vid tolvslaget gick vi ut för att kolla på alla fyrverkerier och även skjuta våra egna. Det var jättefint, men min häst tyckte inte om dem, hon var jätterädd hela natten.

Den 6 januari åkte jag till Helsingborg för att hopptävla där i tre dagar. Det gick ganska bra, ingen helt felfri runda, men jag är nöjd ändå. Första dagen hoppade jag en bana på 90 cm, andra dagen också en bana på 90 cm och sista dagen en bana på 1 m. Jag kom hem den 9 januari.

Hoppas ni har haft ett bra jullov, det har iallafall jag haft!

Bilder: Tuva Karlsson, Malin Karlsson

Av: Tuva Karlsson

11 kommentarer:

  1. Va kul! Hur länge har du haft din ponny? :) /Bella

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var kul! Jag har haft min ponny i 2 år :)

      Radera
  2. Vilket roligt jullov du verkar ha haft! Och bra jobbat samt grattis till hopptävlingen! :) Hälsningar från Elin.

    SvaraRadera
  3. Bra jobbat! Var det kul? /Tove

    SvaraRadera
  4. Trevligt skrivet inlägg! Text och bild passar bra ihop och bra att du vänder dig till läsaren. Du sätter ibland komma när det ska vara punkt. Be mig kolla igenom din text nästa gång du skriver så ska vi titta på detta!
    /Johanna

    SvaraRadera