torsdag 14 januari 2016

Mitt jullov 2015

Hejsan!
I den här uppgiften skulle vi ta ett kort under vårt jullov. Bilden skulle representera oss själva och vårt lov. Därför så valde jag att göra ett kollage med bland  annat min häst - Meya.











För mig så innebär jullovet (och andra lov) att tillbringa mycket tid med familjen, släkten och alla djuren - framför allt Hästarna! :)

Meya är en pigg D-ponny som älskar bus, att vara ute i hagen med kompisarna och hoppning (vilket vi båda tycker bäst om!). Vi tillbringar mycket tid tillsammans, men (givetvis) lite extra mycket under julen! :)
De andra bilderna i kollaget föreställer några av våra andra djur samt en liten bild på en form av tradition som vi har. Det är nämligen att under julen göra en speciell "Häst-tårta" till hästarna i stallet (oftast på julafton.) Tårtan består av: Morötter, knäckebröd, äppelbitar och ett hemligt recept! ;) 
Jag kan tala om att det är mycket uppskattad utav dom alla..! :)
                                                         
Men nog om mig och mitt jullov. Hur var ert jullov?
Kanske har ni bakat något pepparkaks-slott eller fått en rolig present som ni blev extra glad för? Hoppas ni hade en toppenledighet! :)


Gott nytt år (lite i efterskott..!) 

 Hälsningar från Elin!


 

7 kommentarer:

  1. Jättebra skrivet!! Har du några andra intressen utom ridning? /Bella:)

    SvaraRadera
  2. En sån häst-tårta får jag göra till min häst någon gång.Hoppas att du haft ett roligt jullov annars /Nova

    SvaraRadera
  3. Jätte fin häst verkligen, vilken ras? / Felicia Carlsson

    SvaraRadera
  4. Jätte fin häst verkligen, vilken ras? / Felicia Carlsson

    SvaraRadera
  5. Mycket bra text! Lagom lång men du får ändå med mycket. Passande val av bilder. Bra att du vänder dig till läsaren med tex frågor.
    /Johanna

    SvaraRadera