torsdag 14 januari 2016

Mitt jullov Viktor.J

Mitt Jullov

Det första som hände var att min mamma skulle flytta ihop med Mikael så nu på lovet så fick vi huset. Alla har sitt egna rum vilket som jag tycker är väldigt bra. Det är väldigt svårt att få tag på 6 rum i ett hus. fast det var inte så rolig första veckan hemma hos mamma för dom hade inget internet så jag fick vara hemma hos mamma en hel vecka utan internet ;(                        men vi hade ändå rolig att förbereda för julen med bakverk och pynt.

Sen nästa vecka var det väl lite roligare för att på kvällen skulle Sebbie komma och Sara , pappa och jag hade väntat i 3 veckor efter Sebbie och äntligen skulle hon komma till oss och va här en vecka. sen då snar efter sebbie hade kommit så fick vi leka lite och hon fick lära känna oss. 2 dagar senare av typ bara lekande och kelande med Sebbie så skulle vi fyra jul hemma hos farmor och farfar. Sebbi skulle också komma så julen blev ännu lite bättre och jag fick många finna grejer t.e x som kläder en väldigt bra data stol. vi hade det väldigt roligt den kvällen med kusiner farmor och farfar osv. pappa var också tvungen och åka hem då vi fyrade jul för han mådde inte bra. fast vi hade fortfarande roligt med all och vi fick testa kusinernas swegway det var väldigt rolig fast att jag ramlade. sen när vi kom hem var vi helt utmatade och gick bara och la oss direkt. sen nästa dag så spelade jag just cause 3 som jag fick i jul och testade det och det är bland det bästa spel jag kört enligt mig. så typ hela dan var jag antingen uppe och spelade eller nere och va med Sebbie. fast sen på kvällen var det ny år. jag fyrade ny år med  minna grannar och deras kusiner och syslingar dom var hyfsat jämn gamla med mig så det var kul. vi smälde inga raketer för vi har många hundar på vår gata. men vi skickade upp lite Italienska lampor. den kvällen råkade jag också ta et glas med cider med alkohol i ungefär 6%. 

Men veckan gick fort med Sebbie hemma hos pappa så jag var hemma hos mamma igen. fast nu hade vi internet men det var inte bra så det blev typ en hel vecka till utan nåt att göra men sen kom det snö så då kunnde man vara ute och ha roligt igen så det blev bättre och bättre och vi åkte till Rödeby backen en gång också och hade roligt. vi åkte massa pulka och ramlade. sen innan jag visste ordet av det var det skola igen :(

DETTA VAR MITT JULLOV

av:Viktor Jönsson

5 kommentarer:

  1. Det låter som du har haft ett kul jullov /Carl

    SvaraRadera
  2. Söt hund. Låter som du haft ett roligt jullov./Nova

    SvaraRadera
  3. Du har hunnit med en hel del. Kul med hund! Texten passar fint till bilderna.Glöm inte stor bokstav och kolla alltid igenom din text så att du inte skriver isär sammansatta ord.
    /Johanna

    SvaraRadera