torsdag 14 januari 2016

Mitt jullov

                                           

                                        Mitt jullov.                                                                                                                                        

Hej! På mitt jullov har jag åkt skidor i Dalarna. Vår familj åkte med en annan familj och bodde där i en vecka. På juldagen åkte vi upp till en resturang högst upp i backen med bandvagn. På restaurangen åt vi köttfondue, då doppar man kött i en olja och låter det vara några minuter sen är köttet klart. På juldagen firade vi min mamma för hon fyllde år, vi satte fast en skyllt utanför stugan, på skylten stod det att hon fyllde år och hela dagen gick folk förbi och hurrade. Det gick rätt så bra att åka skidor fast en gång körde jag in i ett staket. Resten av lovet har jag bara tagit det lugnt.



Tilda Viktorsson

5 kommentarer:

  1. Stackars dig åkte du in i staketet. hoppas att du haft ett roligt jullov annars. /Nova

    SvaraRadera
  2. Fuskigt att du fick va i dalarna. Var va ni?/Erik

    SvaraRadera
  3. Vad kul du måste ha haft! /Tove

    SvaraRadera
  4. Bra! Din text passar bra ihop med dina bilder. Möjligtvis att en indelning i stycken hade givit en tydligare struktur.
    /Johanna

    SvaraRadera