torsdag 14 januari 2016

Toves jullov

Hej!
Mitt lov har varit ganska lugnt. Men här är en sak jag har gjort.

Den 29 december spelade jag fotbolls cupen lyckå-cup i Karlskrona. Hasslö/Nättraby GoIF hade två lag på cupen. Jag var i lag 2. Vårt lag spelade två matcher först. Första matchen möte vi FKK3 där vi spelade 0-0. Andra matchen spelade vi mot FKK1 där vi förlorade med 2-1. Lag 1 spelade mot Ramdala först där de förlorade med 2-0. Andra matchen spelade dem mot FKK2 där dem förlorade med 5-0. Alla lag gick vidare till slutspel. Vårt lag kom tvåa i vår serie. Lag 1 kom 3 i sin serie, så våra lag möte varandra i kvartsfinal, det var kul för man ville visa för det andra laget att man var bättre så man kämpade allt man hade. Vi spelade lika så det blev Sudden death. Efter 3 minuter gjorde vårt lag mål så att vi vann den matchen. Alla i vårt lag hurrade och dansade för att vi vann mot  det andra Hasslö laget. Vi gick vidare till semifinal där vi förlorade med 5-1 mot FKK2. Så vi kom delad tredje plats med Ramdala. Men vi var väldigt stolta för vi hade bara tränat med det nya laget i några veckor.


Bild: Therese Boman

Hoppas ni har haft ett bra jullov!!!
Hälsningar Tove!!!

5 kommentarer:

  1. bra kämpat hoppas ni vinner nästa gång!

    SvaraRadera
  2. Va kul,jag var där och kollade! Hur dags på dyngnet spelade ni?:) /Bella

    SvaraRadera
  3. Låter som en kul dag! Bra skrivet och bra upplägg. Du använder inte de/dem helt rätt. Utgå från att de är en vanligare form än dem.
    /Johanna

    SvaraRadera